DE GESCHIEDENIS VAN DE MOLEN TE OUDE MOLEN

De geschiedenis is misschien niet helemaal compleet. Indien nieuwe feiten bekend, zullen deze worden toegevoegd.

Geschiedenis in het kort deel1
Geschiedenis in het kort deel2

1844 - 1993 (Andere jaren waaronder de restauratie onder constructie) </td><td align="center"><h3><i><a href="../paginas/geschiedenis 2000a.html">2000 - heden</a>

Literatuurverwijzingen:
    Uit overlevering Adriaan de Vos na gesprekken met oud-eigenaar M. de Lint.
    (De Vos vrijwilliger van het eerste uur en eerste vrijwiliig molenaar van de molen te Oude Molen. )
    Ton Meesters, De vier molens van molenmaker Van Chaam, in: De Meule nr. 68 (2010) pp. 18-26.
    Bovenstaand een (eerdere) uitgave van vereniging "De Westbrabantse molens" met opvallende data/gebeurtenissen uit de molengeschiedenis.
    Nieuws uit "Molenwereld".
    De Heemkundige kring Fijnaart.
    Molendataverzameling Mevr Nel Scholten Ballast. ( www.molendatabase.nl/nederland/nelscholten.php )
    Dhr.Keunen (RDMZ)